موفقیت

چگونه فرد موفقی شویم

موفقیت

چگونه فرد موفقی شویم

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

در این مقاله، بیایید نگاهی به گیربکس بیاندازیم، قطعات و اجزای مختلف گیربکس‌های مختلف را مورد بحث قرار دهیم و ببینیم چه زمانی و چرا به تعویض گیربکس خود نیاز دارید.

گیربکس در ساده‌ترین شکل خود، جعبه یا محفظه‌ای است که شامل یک چرخ دنده، واحد مکانیکی یا جزء متشکل از یک سری چرخ دنده‌های یکپارچه است. چرخ دنده یک قطعه چرخان با دندانه یا چرخ دنده است که برای انتقال گشتاور با قسمت دندانه دار دیگری می چرخد ​​و مشبک می شود.

گیربکس یک وسیله نقلیه، نیروی موتور را به مقدار مناسب انرژی چرخشی و گشتاور (تلاش چرخشی) در چرخ‌های خودرو تبدیل می‌کند که باعث حرکت خودرو می‌شود. عمدتاً برای افزایش گشتاور خروجی در حین کاهش یا تغییر سرعت استفاده می شود. وسیله نقلیه شما هنگام حرکت از حالت سکون و سربالایی به گشتاور بالایی نیاز دارد، اما نه در هنگام رانندگی با سرعت بالا در یک جاده هموار. این جایی است که جعبه دنده شما وارد می شود. می تواند با تغییر نسبت دنده بین میل لنگ موتور و چرخ های ماشین شما، گشتاور و سرعت خودرو را تغییر دهد. گیربکس همچنین وسیله ای برای معکوس کردن خودرو و به شما این امکان را می دهد که خودرو خود را در حالت خنثی قرار دهید.
چهار نوع اصلی گیربکس خودرو وجود دارد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۰۱ ، ۱۷:۱۷
مهسا رضایی